9 апреля 2025, 18:31

Від локального ритейлера до експерта з розвитку бізнесу: шлях Андрія Ковальчука

Як український підприємець створив унікальну методику консалтингу і готується підкорювати американський ринок

Від локального ритейлера до експерта з розвитку бізнесу: шлях Андрія Ковальчука

Малий і середній бізнес сьогодні стикається з безпрецедентними викликами. Сповільнення світового економічного зростання до 3,2% у 2024-2025 роках, за даними МВФ, обмежений доступ до фінансування, зростаюча конкуренція з великими корпораціями та необхідність адаптації до цифрових технологій створюють складні умови для підприємців. На тлі цих труднощів виділяються історії тих, хто зміг не просто втриматися на плаву, а й істотно розширити свій бізнес, збільшити прибуток і вийти на нові ринки. До таких належить Андрій Ковальчук — досвідчений консультант із розвитку бізнесу, переможець престижного міжнародного конкурсу Cases and Faces у номінації «Best Entrepreneur of the Year», власник кількох торговельних марок, автор наукових публікацій в авторитетних міжнародних виданнях (International Journal of All Research Education & Scientific Methods, Scientific Research Journal, International Journal of Science and Research Archive) та учасник міжнародних бізнес-асоціацій (Young Business Club; BOARD; Civic, social and fraternal associations). Одне з його головних досягнень — створення однієї з найбільших в Україні роздрібної мережі партнерських магазинів електроніки.

У 2009 році Андрій розпочав свою підприємницьку діяльність із роздрібної торгівлі електронікою та супутніми товарами. Спочатку відкрив одну торгову точку, на якій сам вів торгівлю. Потім почав наймати на роботу персонал. Спочатку найняв продавців, потім закупівельників тощо. Після чого почав активно відкривати нові магазини. Мережа стрімко зростала. У 2013 році він зареєстрував власну торгову марку. Після цього Ковальчук перейшов на новий рівень і почав відкривати партнерські магазини під своєю торговою маркою (за типом франшизи). Таким чином, мережа магазинів його партнерів зросла і стала однією з найбільших в Україні.

Отримавши великий досвід роботи з роздрібною мережею магазинів і маючи постійну потребу підтримувати партнерів, які працювали під його торговою маркою, Андрій поступово з торгівлі перейшов на послуги бізнес-консалтингу, чим займається й досі. Він консультує своїх партнерів з питань управління торговими точками, комерційної діяльності, визначення напрямків розвитку бізнесу, маркетингової політики, програм ведення звітності.

Показовим став консалтинговий проєкт у Закарпатській області, де Андрій працював над розвитком мережі магазинів електроніки місцевого підприємця. Проєкт вирізнявся тим, що Ковальчук застосував свій комплексний підхід, який охопив усі аспекти бізнесу: від системи управління до методів роботи з постачальниками. За неповних два роки йому вдалося допомогти клієнту збільшити кількість магазинів у 4 рази, підняти місячний дохід у 4 рази і набрати штат кваліфікованих співробітників. При цьому зарплати зросли на 15%, а кількість постачальників збільшилася в 3 рази.

«Особливість мого методу в тому, що ми дивимося на все відразу, — пояснює підприємець. — Аналізуємо управління, маркетинг, бухгалтерію, ринок, роботу з персоналом. Спочатку розбираємося, ставимо цілі, а потім крок за кроком усе покращуємо».

Згодом Андрій перейшов від торгівлі до консалтингу. Для поглиблення своїх знань у 2022 році він вступив на магістратуру до Akademia WSB у Польщі на спеціальність «Менеджмент», де отримав ступінь магістра. Паралельно він здобув третю вищу освіту в Європейському університеті за спеціальністю «Фінанси, банківська справа та страхування». Зараз він консультує партнерів з питань управління магазинами, розвитку бізнесу, маркетингу та звітності.

Маючи за спиною успішний досвід консультування клієнтів в Україні, Андрій прийняв рішення вийти на міжнародний ринок.

«Міжнародний бізнес відрізняється рівнем конкуренції, складністю регуляторних вимог, але влаштований за тими ж принципами, що й український. Я бачу на міжнародному ринку великі можливості для реалізації свого потенціалу, — каже Ковальчук. — Мій досвід і методологія можуть бути корисні підприємцям у різних країнах, особливо в епоху глобальних економічних викликів».

Анастасия Югова - специально для Дiалог.UA

Автор: Анастасия Югова

Последние новости