Як зробити фінтех-стартап впізнаваним: історія ДОДАМ від Promodo
Сервіс з надання мікропозик ДОДАМ з’явився у 2016 році.
Але у 2021 змінив логотип, позиціювання та сайт. Коли фінтех-компанія ДОДАМ звернулася до digital-агенції Promodo, у неї стояло амбітне завдання: не просто зробити ребрендинг, а розробити все з нуля — від аналізу ринку до сайту та UX/UI, що допоможе вибитися в лідери ринку мікрофінансових організацій (МФО).
«Звернулись до компанії Promodo за розробкою комплексної маркетингової стратегії, UX та UI дизайну сайту. Фактично за “допомогою в народженні свого бренду”», — Олександр Канюка, СТО проєкту ДОДАМ.
Мета здавалася нереалістичною: як нікому не відомому стартапу так сильно «накачатися» і потіснити ветеранів галузі? Проте команда Promodo прийняла виклик. І сьогодні ми розповімо про цю трансформацію зсередини.
Глибоке занурення в ринок
Перед початком роботи аналітики Promodo провели масштабне дослідження сфери МФО. Цифри виявилися разючими: тільки в Україні в цій ніші діють близько 100 компаній мікрокредитування. І більшу частину аудиторії ділять між собою два справжніх гіганти — Moneyveo і ШвидкоГроші.
Для виходу в лідери ДОДАМ належало в найкоротші терміни перетягнути на себе частину їхніх клієнтів. А для цього був потрібен по-справжньому унікальний імідж, відмінний від усіх поточних гравців.
Погляд зсередини: портрет споживачів МФО
Щоб зрозуміти запити та потреби аудиторії, Promodo провели серію якісних і кількісних досліджень. Результати спростували стереотип, який існує в суспільстві: далеко не всі клієнти МФО — люди з проблемами та в постійному стресі.
За підсумками опитувань, користувачів умовно можна розділити на кілька сегментів залежно від мотивації та ставлення до позик. Наприклад, представники однієї групи беруть мікрокредити спонтанно — на майбутні онлайн-покупки, подарунки, розваги тощо. При цьому вони не відчувають з приводу позик жодного дискомфорту. Ба більше, сама можливість у такий спосіб розв'язати фінансове питання викликає почуття впевненості та радісного передчуття.
Інший сегмент, навпаки, вирізняється консервативністю в грошових витратах і вдається до послуг МФО лише в разі реальних проблем, наприклад у разі втрати роботи. Психологічно процес отримання позики у таких людей викликає більший стрес.
Спираючись на отримані інсайти про користувачів, стало зрозуміло, як саме позиціювати новий бренд.
Поява ДОДАМ: місія створити баланс
Отже, одна з ключових конкурентних переваг ДОДАМ — це допомога людям у створенні фінансового балансу в житті. Компанія не намагається когось переконати чи ламати стереотипи. ДОДАМ просто дає додаткові можливості тим, для кого позики — нормальний спосіб вирішення поточних завдань.
Звідси з'явився знаковий слоган нового бренду: «Додамо на баланс!». Він став своєрідною обіцянкою компанії перед клієнтами.
Сміливий ребрендинг
Щоб підкреслити відмінність від конкурентів, ДОДАМ отримав яскравий візуальний образ, що запам'ятовується. Лаконічний логотип, що характеризує рівновагу, свіжа колірна гамма —. все покликане асоціюватися з гармонією, стійкістю, надійністю.
При цьому в тоні комунікації бренду немає зайвої офіційності або сухості. ДОДАМ розмовляє з аудиторією живою, доброзичливою мовою, зберігаючи необхідну частку впевненості та експертності.
Перезавантаження сайту
У сфері МФО вкрай важлива кожна точка контакту користувача з брендом. А сайт якраз є для цієї ніші основним каналом взаємодії з клієнтами.
Тому на стадії ребрендингу ДОДАМ приділили першорядну увагу UX/UI дизайну digital-майданчика. Треба було зробити його максимально функціональним і при цьому таким, що запам'ятовується, відмінним від конкурентів.
Глибокі напрацювання щодо споживчого шляху в МФО дозволили сконструювати зручний і швидкий процес отримання позик. Водночас яскрава колірна гамма, характерні елементи та загальна атмосфера сайту тепер повністю відповідають концепції бренду.
Завдяки такому «перезавантаженню» з нуля ключового цифрового активу ДОДАМ уже під час першого відвідування запам'ятовується клієнтами та вигідно вирізняється на тлі прямих конкурентів.
Крутий результат, який тільки покращується
І сьогодні ДОДАМ продовжує впевнено нарощувати темпи зростання. А отже, скоро ми станемо свідками нових досягнень цього яскравого фінтех-бренду.
«Фактично, ми працювали, як одна команда, на кожному кроці чули одне одного і обов'язково оперативно враховували всі бачення і побажання (якщо вони звісно були доречними) і йшли на користь “нашому майбутньому малюку”. Хотілося окремо подякувати Олександру Присяжнюку, Юрію Пустовойтову, Катерині Гусаченко, Павлу Ченчику, Насті Мельник та командам з неймінгу, створення брендбуку, створення креативу та медіапланування. Фактично окремо кожному», — Олександр Канюка, СТО проєкту Додам.
Підсумуємо ключові фактори, що дозволили ДОДАМ здійснити такий прорив.
- По-перше, це детальний аналіз ринку і глибоке розуміння цільової аудиторії.
- По-друге, грамотне позиціювання і сміливий нестандартний ребрендинг.
- І, по-третє, продумана медіастратегія для швидкого масштабування.
Історія наочно показує: навіть працюючи в жорстоких конкурентних умовах, за грамотного підходу можна створити прорив.
Последние новости
"Третьего варианта не существует", – Портников озвучил два сценария завершения войны в Украине
16:24Третье крупное СМИ предупредило об угрозе нового запуска "Орешника" по Украине "в ближайшие дни"
15:46