12 червня 2024, 14:44

Китай догрався: Євросоюз запроваджує "каральні мита" проти КНР на 38%, США – на 100%

Євросоюз оголосив каральні мита на китайські електромобілі: комісія ЄС вважає, що імпорт з Китаю завдає шкоди європейській автомобільній промисловості.

Китай догрався: Євросоюз запроваджує "каральні мита" проти КНР на 38%, США – на 100%

Комісія ЄС оголошує про введення штрафних тарифів на електромобілі з Китаю. Про це відомство оголосило у середу, передає Der Spiegel. Комісія дала Китаю крайній термін - 4 липня. Якщо союзник Росії до цього часу нічого не зробить, то на китайських виробників чекає важкий фінансовий удар.

Оголошуючи про початок розслідування, голова Комісії ЄС Урсула фон дер Ляєн заявила: "Ціни на ці автомобілі штучно занижуються за рахунок величезних державних субсидій, це спотворює наш ринок".

Чи доведеться виробникам насправді платити тарифи у розмірі до 38,1 відсотка, залежить від того, чи вдасться знайти інше рішення у відносинах з Китаєм. Комісія дала Китаю крайній термін для цього - 4 липня.

За даними Комісії, для автовиробників BYD, Geely і SAIC штрафні тарифи становитимуть 17,4 відсотка, 20 відсотків і 38,1 відсотка, відповідно.

Середньозважена ставка у 21 відсоток застосовуватиметься до інших виробників, які виявили співпрацю під час розслідування, тоді як максимальна ставка у 38,1 відсотка застосовуватиметься до виробників, які не виявили співпраці. Поточна ставка мита становить десять відсотків.

Брюссельське відомство почало антимонопольне розслідування проти Китаю наприкінці 2023 року у зв'язку з імовірними незаконними субсидіями на електромобілі. Комісія дійшла попереднього висновку, що ланцюжок створення вартості для електромобілів з акумуляторами у Китаї отримує вигоду від несправедливих субсидій, заявила фон дер Ляєн. У результаті виробники в ЄС опинилися під загрозою збитків.

У травні США вже запровадили спеціальні тарифи у розмірі 100 відсотків на імпорт електромобілів й інших товарів з Китаю. США звинувачують Пекін у спотворенні конкуренції за рахунок значних державних субсидій. Німецькі автовиробники, які отримують значну частину свого прибутку у Китаї, застерегли від введення тарифів на імпорт автомобілів з Китаю.

Канцлер Німеччини Олаф Шольц (СДПН) і ділові асоціації також нещодавно висловили скептицизм. Згідно з розрахунками Кільського інституту світової економіки (IfW), можливі тарифи ЄС на китайські автомобілі призведуть до помітного зростання закупівельних цін на електромобілі.

Китайський уряд неодноразово застерігав ЄС від підвищення імпортних мит на електромобілі з Китаю. "У підсумку це завдасть шкоди інтересам самого Європейського союзу", - заявив представник міністерства закордонних справ.

Згідно з дослідженням Німецького економічного інституту (IW) у Кельні, переважна більшість промислових компаній Німеччини підтримують каральні мита проти Китаю через збільшуваний конкурентний тиск з боку країни.

Тим часом США придумали новий удар санкцій проти РФ. Під загрозою вторинних санкцій опиняться, зокрема, китайські фінансові установи, що працюють із Росією.

Автор: Марк Ворошилов

Останні новини