Ставка Росії на Китай зазнає краху: санкції США зламали плани Москви в автопромі – ЗМІ
Спроба Росії замінити західний автопром китайськими машинами зазнає краху через санкції.
Москва зіткнулася з серйозними проблемами у спробах замінити західні автомобільні бренди китайськими. Американські санкції фактично паралізували грошові транзакції за поставки автомобілів і запчастин з Китаю, що призвело до критичних труднощів для російських автодилерів.
За повідомленнями російських дилерів, ринок може повністю зупинитися та впасти. Велика частина дилерів не може здійснити перекази грошей до Китаю за продані у Росії автомобілі. Про це вони заявляють прямо, описуючи масштаб проблем, які створили американські санкції.
Санкції США створили величезний ланцюжок проблем, які проявляються у банках і на митниці. З лютого Вашингтон почав погрожувати вторинними санкціями банкам Китаю та Близького Сходу, які активно працюють з Москвою. Російські постачальники автомобілів скаржаться, що ситуація з платежами у Китай тільки погіршується.
Американцям вдалося натиснути на китайський фінансовий бізнес, змусивши його відмовитися від переказів грошей, нарікає один з російських автодилерів у розмові з журналістами видання The Moscow Times. Дійшло до того, що китайські постачальники пропонують приїхати до Москви та забрати гроші готівкою, однак ця схема викликає сумніви у своїй законності.
"Проблема наростає як сніжний ком, і якщо її не вирішити, буквально завтра ринок може зупинитися", - попереджає президент РОАД.
Ба більше, автомобілі з Китаю, які вже продані у Росії, також стикаються з безліччю проблем.
У багатьох брендів немає складів запчастин у Росії, тому будь-яку деталь доводиться везти з Китаю, що триває до 40 днів. Відсутність каталогів запчастин російською й англійською мовами робить практично неможливим правильне визначення потрібної деталі. На багато брендів, включно з популярними електромобілями та гібридами Lixiang і Zeekr, немає діагностичного обладнання, тому дилери не можуть прочитати помилки на сканері.
Складнощі з обслуговуванням автомобілів і відсутність деталей можуть призвести до масових позовів від покупців, які вимагають повернення грошей за автомобілі через суди, що дозволяється російським законом про права споживачів.
Ситуація з автомобільним ринком у Росії стає дедалі напруженішою, та якщо не буде знайдено рішення, ринок може зіткнутися зі справжнім колапсом.
Раніше повідомлялося, що китайський автомобільний бренд відмовився співпрацювати з Росією.