29 липня 2024, 15:15

Санкції розвалюють російську авіацію: авіакомпанії РФ визнали, що почали втрачати літаки

Основна причина збільшення кількості літаків, що вибули, пов'язана зі складнощами в обслуговуванні та ремонті імпортних лайнерів: росіяни самостійно не можуть цього робити.

Санкції розвалюють російську авіацію: авіакомпанії РФ визнали, що почали втрачати літаки

Західні санкції починають дедалі активніше руйнувати російську цивільну авіацію, яка не витримує напруги через 2,5 роки після запровадження обмежень. Найбільші компанії США та Євросоюзу заборонили продаж і обслуговування літаків у Росії. У результаті Росія почала втрачати літаки, які встигла купити до початку війни та запровадження санкцій.

Російське видання "Ведомости" повідомляє, що за останній рік кількість придатних для польотів літаків в авіапарку 13 найбільших російських компаній знизилася на 3%, до 693 повітряних суден. Аналітики зазначають, що цифра може здатися незначною, проте це лише початок незворотного процесу, який посилюватиметься та розростатиметься.

Згідно з реєстром, що потрапив до ЗМІ, найбільше літаків за останній рік вибуло з експлуатації в авіакомпанії "Росія", що багатьом видалося знаковим. Вона входить до групи "Аерофлот" і втратила одразу 12 літаків.

Також по п'ять судів вибуло у S7 та "Ямала", ще по два - у "Ютейр" і "Аерофлоту". Близьке до S7 джерело "Відомостей" повідомило, що скорочення парку літаків компанії є результатом проблем з обслуговуванням. Росіяни не можуть ремонтувати західні двигуни, виникають проблеми з авіонікою. Основна причина збільшення кількості літаків, що вибули, пов'язана зі складнощами в обслуговуванні та ремонті імпортних лайнерів, стверджують експерти.

У свою чергу, російський економічний аналітик Анатолій Несміян наголошує, що на Росію чекають ще більші проблеми з авіацією у майбутньому.

"Як правило, динамічні процеси, розпочавшись, набирають хід та інерцію. І неважливо, це процеси розвитку або, навпаки, деструкції", - пише він.

За словами експерта, 3% авіаційних судів, що вибули, - це фактично початок. Оскільки ключове протиріччя (відсутність постачання імпорту) залишається недоторканим, далі вихід із ладу літаків почне відбуватися швидшими темпами.

"І добре, якщо це відбуватиметься на землі, а не у польоті. Поповнювати авіапарк нічим - російська авіапромисловість перебуває у стані, коли складно відповісти на питання, як швидко вона сама перестане існувати", - наголошує він.

Нагадаємо, торік у Мінтрансі РФ заявляли, що через західні санкції країна втратила 76 пасажирських літаків.

Автор: Марк Ворошилов

Останні новини