Не псувати нерви Україні: Іспанія відмовилася продавати Угорщині найважливішу залізничну компанію – FT
Мадрид заблокував Будапешту можливість придбати одну із компаній із виробництва поїздів.
Як виявилося, іспанська залізнична компанія Talgo може бути корисною Україні своїми технологіями.
У Мадриді заборонили Угорщині купувати компанію Talgo, за яку Будапешт пропонував 619 млн євро, інформує ресурс Financial Times.
У майбутньому ця компанія може допомогти Україні відновити її залізничне сполучення, зв'язавши колію з ЄС.
Україні у майбутньому необхідно буде подолати різницю у ширині залізничних колій між радянськими стандартами та стандартами ЄС.
Прем'єр-міністр Іспанії Педро Санчес розкритикував зовнішню політику Віктора Орбана, котрий усіляко намагається поставити Україну "на коліна".
Ще у березні 2024 року угорська компанія Ganz-Mávag висунула пропозицію Talgo спільно з ще однією компанією Magyar-Vagon. Ця залізнична компанія має тісний зв'язок із нафтовою компанією MOL (Угорщина).
Іспанська компанія Talgo має передові технології у зміні ширини колії. Україна має широку колію, а країни ЄС вузьку. Щоб Україна могла інтегруватися до ЄС, потрібні європейські стандарти й у залізниці.
Ширина залізничних колій в Україні становить 1520 мм, а в ЄС – 1435 мм. Саме в Іспанії є такий завод, тому що у країні дві колії: іберійська – 1688 мм і вузька – 1000 мм. Швидкісні потяги в Іспанії ходять за європейськими стандартами.
Технології від Talgo дозволяють на швидкості 15 км/год без зупинки змінювати ширину колії.
В угорській компанії Ganz-Mávag заявили, що передадуть справу до суду, оскільки уряд не мав права відмовити їй у купівлі заводу.
Раніше Dialog.UA повідомляв, що Угорщина домовилася з Києвом про постачання нафти з РФ через український трубопровід.
Нагадаємо, США ввели санкції проти Угорщини через її міцні енергетичні зв'язки з РФ.