24 вересня 2024, 13:46

Тіньовий флот Росії постачає до Європи російську нафту – Greenpeace влаштував скандал

Використовуючи супутникові дані, з липня 2024 року журналісти Greenpeace змогли відстежити близько 15 танкерів з нафтою, які прямували з російських портів прямо до європейських портів.

Тіньовий флот Росії постачає до Європи російську нафту – Greenpeace влаштував скандал

Танкери з російською нафтою вже кілька тижнів безпосередньо прямують до портів Європейського союзу. Про це свідчать результати дослідження природоохоронної організації Greenpeace. Фактично так званий тіньовий флот Росії забезпечує Європу сирою нафтою, пише одна з найавторитетніших німецьких газет Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Судна, завантажені російською сирою нафтою, вирушали з російських портів у Балтійське море, заявляють у Greenpeace. За даними GPS, кораблі йшли прямо до портів ЄС, щоб завантажити там сиру нафту. У перевезеннях були задіяні судна грецьких судноплавних компаній, частина з яких входить до складу російського тіньового флоту.

Це порушує чинні санкції ЄС. Транспортування російської сирої нафти морським транспортом до ЄС заборонено з березня 2023 року.

Використовуючи супутникові дані, з липня 2024 року журналісти змогли відстежити близько 15 танкерів, які прямували з російських портів – Приморськ на Балтійському морі, Усть-Луга та Новоросійськ на Чорному морі – прямо до європейських портів.

Судячи з осаду, судна вийшли з російських нафтових портів заповненими та важко навантаженими. Після прибуття у порти призначення осаду танкерів поменшало на кілька метрів. Це свідчить, що суди були повністю або частково спустошені. Танкери завдовжки близько 250 метрів можуть перевозити понад 150 мільйонів літрів сирої нафти кожен.

За даними Greenpeace, експорт російської нафти за допомогою застарілих танкерів ставить під загрозу німецьке узбережжя Балтійського моря. Для свого дослідження організація проаналізувала дані про судна з 2021 до 2024 року. Уздовж маршрутів проходження танкерів були встановлені GPS-буї, щоб змоделювати можливі наслідки розливу нафти.

Судна, що входять до так званого тіньового флоту, найчастіше старі та перебувають у поганому стані. Вантажне судно "Рубін", у якого, як повідомляється, пошкоджено корпус, вже кілька днів блукає біля південного узбережжя Норвегії. На його борту знаходиться вибухонебезпечний вантаж - 20 000 тонн аміачної селітри, тому кілька європейських гаваней відмовилися його прийняти. Мальта дозволила судну увійти.

Як раніше повідомляв Dialog.UA, падіння ціни на нафту та зниження обсягу експорту різко знизили доходи Росії до восьмимісячного мінімуму.


Автор: Марк Ворошилов

Останні новини