Пляжі російських курортів знищені мазутом на роки вперед, це катастрофа для економіки РФ – ЗМІ
Забруднення Чорного моря у районі російської Анапи вже досягло 49 кілометрів, погрожуючи катастрофою курортному сезону у РФ у 2024-му: усунення наслідків охопить роки.
Аварія двох танкерів класу "Волгонефть" у Керченській протоці 15 грудня обернулася однією з найбільших екологічних катастроф для російського узбережжя Чорного моря. Нафтова пляма з мазуту досягла центрального пляжу Анапи, а загальна зона забруднення становила понад 49 кілометрів. Екологи припускають, що наслідки аварії можуть зірвати курортний сезон 2024 року, що завдасть колосального удару по економіці регіону, пише "Агентство".
За даними очевидців, забруднення вже досягло Анапи. Відео, зняті місцевими жителями, показують плями мазуту на піску та запах нафтопродуктів. Екстрені служби, про які повідомляло РІА "Новости", підтвердили, що забруднення збільшується на десятки кілометрів.
Екологи попереджають, що усунення наслідків аварії може тривати роки.
Пісок вбирає мазут, і витягти його дуже складно. Навіть якщо пляжі виглядатимуть чистими, сонячна спека влітку викличе випаровування мазуту, роблячи відпочинок небезпечним. Дно Чорного моря може бути додатковим джерелом забруднення. Частина нафтопродуктів уже опустилася на морське дно та підніматиметься під час штормів, що призведе до повторного викиду мазуту на берег.
Небезпека курортного сезону. Як зазначають екологи, подібні аварії, наприклад, танкера "Находка" у 1997 році біля берегів Японії, призводили до повної втрати пляжів на кілька років.
Економічні збитки
Зрив курортного сезону в Анапі та на сусідніх територіях може бути катастрофічним ударом для економіки Краснодарського краю. Чорноморське узбережжя є ключовим джерелом доходів для регіону, а втрата туристичного потоку обернеться багатомільярдними збитками.
Експерти наголошують, що аварія танкерів класу "Волгонефть" є результатом системних проблем в інфраструктурі та недостатньої модернізації флоту РФ. Ці судна проектувалися для роботи на річках і не були пристосовані до експлуатації у морі, тим більше в умовах шторму.
Влада РФ має організувати масштабну операцію з ліквідації наслідків розливу нафти. Однак, на думку екологів, без негайного втручання ситуація лише погіршиться. Якщо мазут не буде оперативно видалено, екологічні збитки ризикують бути незворотними, а економіка регіону втратить одне з ключових джерел доходу.
Нагадаємо, два старі танкери класу "Волгонефь", які перевозили по 4 тисячі тонн мазуту кожен, зазнали аварії у Керченській протоці. Ці судна, середній вік яких перевищує 50 років, давно вважалися застарілими та мали бути виведені з експлуатації.
Раніше Dialog.UA повідомляв, що в Greenpeace передбачили катастрофу у Чорному морі через аварію двох російських танкерів.
Останні новини
Пляма з мазутом швидко рухається на південь Росії: ЗМІ дізналися, що Кремль приховує від росіян
13:28Анна Седокова опинилася у лікарні після раптової смерті ексчоловіка Яніса Тімми: подробиці скандалу
13:21"Побачимо", – Пономарьов назвав позицію РФ на переговорах, виходячи з якої Кремль "торгуватиметься"
12:58Пляжі російських курортів знищені мазутом на роки вперед, це катастрофа для економіки РФ – ЗМІ
11:13Українські спецслужби провернули гучні вбивства окупантів у РФ: у The Economist поділилися деталями
07:44Кремль і надалі уникатиме теми присутності солдатів КНДР на Курщині: аналітики озвучили дві причини
07:40Транспортні літаки та кораблі: супутникові знімки зафіксували активність РФ на двох базах у Сирії
07:36