13 березня 2025, 12:40

У Росії впав ще один проект, важливий особисто для Путіна, – росЗМІ

Експерти зазначають, що історія e-Neva – типовий приклад російських розробок, які є лише на презентаціях для Путіна.

У Росії впав ще один проект, важливий особисто для Путіна, – росЗМІ

Концерн "Алмаз-Антей" заморозив проект створення електромобіля e-Neva, який сам Путін у 2023 році просив "не кидати". Як з'ясувалося, грошей, технологій і фахівців для таких "великих проривів" у Росії немає, а опікуватися реальним автопромом у країні нікому й нема коли.

Проект заглух: грошей немає

Як пише "Комерсант", фінансування на розробку e-Neva так і не знайшлося, а у самого "Алмазу-Антея" виявилося немає ні коштів, ні компетенцій для створення електромобіля. "Алмаз-Антей" взявся за проект, тому що йому доручили наростити цивільне виробництво. Але тепер у концерну зовсім інші пріоритети", - пояснює джерело видання.

Простіше кажучи, військове виробництво стало на перше місце, а мрії про "російський Тесла" канули у лету.

Електромобіль, що ніхто не бачив

На папері e-Neva виглядав так: електричний кросовер із запасом ходу 463 км на одному заряді; розгін до 197 км/год; версія з гібридним двигуном на газі чи водні (для любителів альтернативної енергетики).

Завод для виробництва мав розміститися на колишньому заводі Toyota у Санкт-Петербурзі. Запуск намічали на 2026 рік, але, як з'ясувалося, навіть намалювати робочий прототип виявилося непосильним завданням.

"Продовжуйте… але не кидайте"

У січні 2023 року експериментальний зразок e-Neva показали особисто Путіну. Глава режиму схвально кивнув, підняв великий палець і сказав: "Продовжуйте… Не кидайте!"

Але, мабуть, навіть його побажання не може змусити "російський автопром, що встав з колін", створити хоч щось конкурентоспроможне.

Історія e-Neva - типовий приклад російських розробок, які існують лише на презентаціях для Путіна.

У 2023 році йому на "АвтоВАЗі" також показували нові моделі. З того часу про них більше ніхто не чув. У 2022 році Росія з помпою презентувала "Москвич", який виявився китайським JAC із переклеєним логотипом. Lada тепер збирається з китайських комплектувальних і навіть автоматична коробка передач - білоруська, тому що у Росії її робити не вміють.

Замість сучасних електромобілів у Росії залишається лише "Лада" з двигуном 90-х, китайський "Москвич" і казки про імпортозаміщення. А поки що у світі зростає ринок електрокарів, російський автопром гордо крокує назад - просто до епохи радянських "Жигулів".

Як раніше повідомляв Dialog.UA, на каналі російського олігарха Малофєєва заговорили про швидкий колапс економіки РФ.

Автор: Марк Ворошилов

Останні новини