Китай відвертається від Росії: Пекін зробив РФ неприємний "сюрприз" – росСМИ
Сотні китайських автосалонів у РФ захлопуються один за одним, інвестори біжать, машини не продаються, те, що мало врятувати країну після відходу західних брендів, тепер саме зникає.
Росія швидко втрачає останню опору в автомобільній галузі - китайські бренди. За перші місяці 2025 року у країні вже закрилися понад 210 автосалонів із КНР. Відхід іноземних компаній, тепер і азіатських, перетворює російський авторинок на випалену пустелю.
Москва намагалася замінити німецькі та японські машини китайськими, але тепер і цей план руйнується.
Про це пише The Moscow Times.
Результат автосалонів: тривожні цифри
За даними "Газпромбанк автолізингу", лише за три місяці 2025 року у Росії припинили роботу понад 210 китайських автосалонів. Це втричі більше, ніж на рік раніше. 2024 року було закрито 449 точок, 2023-го - 187. Тепер аналітики прогнозують, що 2025 року може бути побитий антирекорд за темпами згортання бізнесу.
Особливо сильно скоротили свою присутність такі бренди, як Bestune, Kaiyi, DFM, а також Geely, Jetour, Jaecoo та LiAuto. Автосалони, які нещодавно масово відчинялися, тепер масово закриваються. Інвестори біжать.
Автокатастрофа економічного масштабу
Автомобілі - не просто товари, це система життєзабезпечення країни: транспортна зв'язність, логістика, постачання регіонів, мобільність мільйонів. Масове закриття автосалонів - це руйнування транспортної тканини держави, особливо у провінції та малих містах, де немає альтернатив. Відсутність нових машин означає подорожчання перевезень, падіння економічної активності та зростання ізоляції між регіонами.
Дилери втрачають інтерес, ринок руйнується
Експерти вказують: перенасичення китайськими марками, однотипність моделей, відсутність унікальної пропозиції - це призводить до обвалу попиту. "Стільки ринку не потрібно", - визнав головний редактор журналу "За кермом" Максим Кадаков. Навіть у самих дилерських центрах кажуть: бренди Livan, Kaiyi, SWM, Foton і подібні до них не виживають, а інвестори відмовляються від підтримки навіть більш відомих марок.
Відчайдушна заміна провалилася
Після початку вторгнення в Україну з Росії пішли усі міжнародні автовиробники. На зміну прийшли китайці - тимчасово. 2024 року китайські машини охопили 68% російського ринку нових авто, семеро з десяти лідерів продажів - марки з КНР. Але навіть цей пузир почав здуватися.
Автосалони Geely, Chery, Changan, які ще недавно здавалися непотоплюваними, теж почали втрачати мережу. Якщо тенденція збережеться, загальна кількість шоурумів у країні знову опуститься нижче за 4 тисячі - рівень, небезпечний для функціонування ринку.
Росія може залишитися біля розбитого керма
Мрії Кремля про "поворот на Схід" і заміщення західної техніки впали. Навіть китайський бізнес втрачає віру у російський ринок, стикаючись із нестабільністю, санкціями, логістичним хаосом і неплатоспроможністю. Для країни, де автомобілі життєво важливі для економіки та населення, це удар, наслідки якого будуть видно вже влітку.
Росія знову стикається із реальністю: навіть союзники не хочуть будувати майбутнє на руїнах.
Як раніше повідомляв Dialog.UA, китайські автовиробники не бачать перспектив розвитку бізнесу у Росії.