"В історію з friendly fire можна повірити, якби не один нюанс", – Коваленко про НП з А-50 та Іл-22
Коваленко проаналізував історію з російськими літаками "А-50" та "Іл-22" у небі над Азовським морем.
Учора, 14 січня, пізно ввечері два російські літаки зникли з радарів, а пізніше на зв'язок вийшов тільки пілот Іл-22. РосЗМІ пишуть про "дружній вогонь", а у ЗС ЗСУ натякають, що за НП стоять вони.
Сьогодні, 15 січня, військовий експерт Олександр Коваленко на своїй сторінці у соцмережі озвучив свою думку.
Майже всі Z-канали пишуть про friendly fire і неспрацьовування системи "свій-чужий". У цю версію нескладно повірити, оскільки 2023 року російська система ППО збила не один свій літак на Запорізькому та Херсонському напрямках.
Однак Коваленко звернув увагу лише на один нюанс. Від початку вторгнення армії Путіна в Україну літаки "А-50" щоразу літають тим самим маршрутом, щоб був стійкий зв'язок із землею, щоб йому не погрожували з боку ЗСУ та було зручно керувати ПКС РФ.
Майже єдиним маршрутом літали й Іл-22, які піднімалися з аеродромів Ахтубинськ, Маринівка, Ростов. Пролітали вони над Воронезькою, Ростовською, Луганською та Запорізькою областями.
Літаки "А-50" піднімалися з аеродромів Кримськ, Анапа й Ахтубинськ. Обов'язково обидва ці літаки пролітали й Азовське море.
Навіть якщо система "свій-чужий" не спрацювала, на радарах ЗС РФ ці літаки від самого початку повинні відзначатися як свої. Такий тип літаків складно сплутати з винищувачами або ракетами.
Коваленко робить висновок, що якщо це справді був "дружній вогонь", то він обов'язково увійде у світову історію воєн і конфліктів.
Якщо ж за цим стоять ЗС ЗСУ, то випадок все одно унікальний. ЗСУ вдалося завдати удару по "великій рибі", яка летіла глибоко у тилу.
Раніше командувач ЗС ЗСУ натякнув на те, що за НП з російськими літаками від 14 січня стоять саме українські захисники.
Нагадаємо, російські воєнкори не сумніваються, що два літаки ПКС РФ стали жертвами своєї ж системи ППО.