Розлив мазуту у Чорному морі: росЗМІ дізналися про нову "бомбу уповільненої дії"
Іржаві напівзатонули танкери з тіньового флоту продовжують виходити у Чорне море, незважаючи на заборони, та кожен рейс – це потенційна катастрофа.
Повний бардак і корупція у Росії призвели до найстрашнішої екологічної катастрофи в історії Чорного моря. Але найгірше те, що з грудня 2024 року щонайменше 11 танкерів типу "Волгонефть" здійснювали рейси, незважаючи на заборону експлуатаційних свідоцтв. Ці судна давно не відповідають технічним нормам і не мають перевозити нафтопродукти, але це не заважає Росії використовувати їх у своєму тіньовому флоті, пишуть росЗМІ.
Саме такі танкери були причиною масштабного розливу нафтопродуктів у Чорному морі 15 грудня, спричинивши найстрашнішу екологічну катастрофу в історії регіону. Незважаючи на трагедію, щонайменше сім аналогічних суден продовжили виходити у море, рухаючись тим самим маршрутом.
Танкер "Волгонефть-141" уже за добу після аварії передав танкеру-накопичувачу понад чотири тисячі тонн мазуту - речовини, яка тепер чорними плямами вкриває узбережжя Чорного моря, вбиваючи морську флору тафауну.
Брудний бізнес та іржаві кораблі
Російські журналісти з'ясували, що за 2024-й і січень 2025 року старі "Волгонефті" виконали понад 200 рейсів, перевозячи нафту з Ростова-на-Дону до перевантажувальної ділянки порту "Кавказ". Загальний обсяг перевезених нафтопродуктів - близько 800 тисяч тонн.
Як зазначив голова Морського інженерного бюро Геннадій Єгоров, судна цього типу не мають працювати у морі з 2008 року, але ніхто у Росії не контролює їхній стан.
Економічний аналітик Анатолій Несміян у своєму коментарі жорстко розкритикував ситуацію:
"Сьогодні спливла інформація про те, що танкери, які розвалилися у Чорному морі, компанія-судновласник купувала за ціною близько 1 млн рублів. Логічно, що їхній стан у підсумку і призвів до катастрофи. Карати судновласника безглуздо: там напевно сидить дівчинка, яка відповідає на дзвінки, а директором значиться давно загублений кимось паспорт. За все, як завжди, заплатить бюджет ну і добровільні пожертвування абсолютно небагатих людей, які не хочуть жити у мазутному пеклі"».
Росія - країна домушників
Поки влада РФ вдає, що нічого не відбувається, волонтери власним коштом купують захисні костюми та намагаються очистити береги від нафтового кошмару. Але протистояти цьому системному бардаку неможливо: нафта продовжує литися у море, а іржаві танкери продовжують виходити у рейси.
"Якщо згадати, що влада у Росії сформована людьми, які за своїм менталітетом нічим не відрізняються від квартирних злодіїв, то перед нами цілком звичайна поведінка квартирного злодія, який не особливо піклується про стан квартири, яку він обносить. Щоб замести сліди, він перед відходом цілком може її й підпалити", - підсумував Несміян.
Раніше Dialog.UA повідомляв, що у Керченській протоці затонув російський танкер із мазутом, який є частиною тіньового флоту РФ.